Kulttuuripaja Kajo toimii opiskelijoiden työssäoppimisjaksojen ja työharjoittelujen paikkana.
Tilaamme myös opinnäytetöitä eri näkökulmista. Seuraavassa valmistuneita opinnäytetöitä,
joissa Kajo on toiminut tilaajana tai Kajon kävijät ovat olleet osallisena.
________________________________________________________________________________________
Susanna Frilander
KULTTUURIPAJATOIMINTA NUORTEN SOSIAALISEN TOIMINTAKYVYN
JA OSALLISUUDEN EDISTÄJÄNÄ
Sosionomin koulutusohjelma, Tammikuu 2021
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104014128
________________________________________________________________________________________
Krista Hahtala ja Jenni Kiiliäinen
”ITE TYKKÄÄN JUST SIITÄ, ETTÄ SÄ VOIT VAIKUTTAA ASIOIHIN, MUT KAIKKI EI RIIPU SINUSTA”
Syrjäytymisvaarassa olevien nuorten kokemuksia osallisuudesta
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogikoulutus 2021
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526102
_________________________________________________________________________________________
Sanna Parviainen & Aino Vauhkonen
”JOS EI OLE VUOROVAIKUTUSTA, EI TAPAHDU ASIOITA…”
Kokemuksia draamaryhmästä
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogikoulutus 2021
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202222764
_______________________________________________________________________________________
Elina Aaltonen
HYVINVOINTIA KIRJALLISUUSTERAPIASTA JA TULEVAISUUSAJATTELUSTA
Työn ja opintojen ulkopuolella olevien hyvinvoinnin tukeminen
Sosiaali- ja terveysalan ylempi ammattikorkeakoulututkinto
Hyvinvoinnin edistämisen koulutus (ylempi amk) 2022
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203264016
_________________________________________________________________________________________
Tiia Vana
OHJATTU KIIPEILY SOSIAALIPEDAGOGIIKAN TYÖSKENTELYMENETELMÄNÄ
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogikoulutus 2022
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013056
_________________________________________________________________________________________
Laine, Micke; Mähönen, Tomi
BIISILEIRI OSALLISTAVAA MUSIIKKITOIMINTAA: BIISILEIRIKÄSIKIRJA VERTAISOHJAAJILLE
Opinnäytetyö
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogikoulutus 2022
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305057819
_________________________________________________________________________________________
Kurvinen Sanni
KULTTUURIPERINTÖIDENTITEETTIÄ VAHVISTAVAN TOIMINNAN KEHITTÄMINEN:
MIKKELIN KULTTUURIPAJA KAJOLLA
Opinnäytetyö
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogi 2023
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136109
Vitsailevat veistokset, Vertaisohjaajan käsikirja kulttuuriperintökasvatukseen
_________________________________________________________________________________________
Kuitunen Sanna
LUONTOTOIMINNAN MERKITYS NUORILLE PSYYKKISEN HYVINVOINNIN NÄKÖKULMASTA
Opinnäytetyö
Sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto
Sosionomikoulutus 2023
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437257
____________________________________________________________________________________
Lämsä Ira & Tuomainen Oona
”TÄSSÄ ON JOTAIN, MITÄ EI TAVOITA SANALLISELLA VIESTINNÄLLÄ” :
Taide tukemassa sosiaalisen vuorovaikutuksen mahdollisuuksia
Opinnäytetyö
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogi 2024
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332293
__________________________________________________________________________________
Miia Eerikäinen
”SE OLI SEMMOSTA HELPPOA PAKKOMINDFULNESSIA”
Kylmäuinti elämyspedagogisena menetelmänä
Opinnäytetyö
Humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto
Yhteisöpedagogikoulutus 2024
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK
https://www.theseus.fi/handle/10024/867358
_________________________________________________________________________________